تقاضا در بازار آهن و میلگرد

در هفته گذشته و با توجه به روند نزولی نرخ ارز، بازار آهن و میلگرد شرایط آرام و به دور از تلاطمی را سپری کرد. قیمت دلار در روز پنجشنبه، روی کانال 24 هزار و 720 تومان قرار گرفت. همین امر موجب کاهش تقاضا در بازار آهن و میلگرد شد. در ابتدای هفته گذشته، قیمت مقاطع فولادی تحت تاثیر شوک خاموشی قرار گرفت و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت قابل ملاحظه ای بودیم. میانگین قیمت میلگرد آجدار 15 به رقم 17هزار و 225 تومان هم رسید. این نرخ در واقع بیانگر رشد 12 درصدی نرخ در یک هفته را نشان میدهد. جو موجود در بازار آهن خبر از زمزمه های هولناک رسیدن میلگرد از مرز 29 هزار تومان را دارد.

در روز چهارشنبه و بواسطه کاهش عرضه در بورس کالا، رقابتی هفت درصدی برای خرید میلگرد، شکل گرفت. میلگردی که پیشتر در بورس کالا خریداری نداشت. بازار نیز به دلیل عدم تغییر متغیرهای بنیادین، از هیجان خارج شده و به ثبات نسبی رسید. این آرامش بیانگر آن است که بازار کشش افزایش قیمتها را ندارد. به بیانی دیگر نه تنها بازار در رکود عمیق است، بلکه دچار یخ زدگی از سوی متقاضی نیز شده است. از طرفی دیگر بازار جهانی در آرامش نسبی به سر میبرد و همه عوامل دست به دست هم داده اند تا رکود در بازار آهن و میلگرد، عمیق تر شود.

با توجه به مطالب ذکر شده؛ روز پنجشنبه بیشتر مبادی فروش، قیمت میلگرد خود را افزایش داده و تنها یک شرکت با کاهش قیمت همراه بود. با این تفاسیر احتمالا در روزهای ابتدایی هفته جاری با پدیده زیرفروشی و تخفیف از طرف فروشندگان، روبرو خواهیم بود. از طرف دیگر در اواسط هفته نیز با رقابت در بورس، احتمال سیگنال افزایشی به بازار صادر خواهد گردید.

برای مطالعه اخبار جدید در خصوص میزان عرضه و تقاضا در بازار آهن و میلگرد ، به این قسمت از سایت آتروپات مراجعه فرمایید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • تیر 26, 1400
  • 1632 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 3 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ