افزایش قیمت آهن و فولاد

رشد انفجاری قیمتها به دنبال نرخ دلار در بازار آهن آلات

از دو ماه گذشته تاکنون، وضعیت بازارها به هیچ عنوان عادی نبوده و تحت تاثیر نرخ دلار، عدم عرضه شمش و فولاد صادراتی قرار گرفته است. افزایش قیمت آهن و فولاد سبب آشوب در بازار داخلی شده است. از دلایل التهاب مجدد بازار می توان به سکوت مسئولان، التهاب در بازار غیر رسمی طلا و ارز و همچنین بی اعتمادی نسبت به توقف نوسانات بازار ارز و ایست قیمت محصولات فولادی اشاره کرد. این شرایط مختص بازار ورق نبوده و در حوزه قوطی و پروفیل هم شاهد افزایش قیمتها هستیم. اوضاع بازار تیرآهن ذوبی هم دست کمی از شرایط بازار ورق ندارد و در چند روز آینده شاهد افزایش قیمتهای نجومی در موجودی اعلامی انبارها خواهیم بود. کارشناسان این حوزه معتقدند که، بازار مقاطع فولادی، یکی از پر تلاطم ترین ایام التهابی خود را سپری میکند.

در پی افزایش التهابات بازار ارز، سایت دو قرون که نرخ لحظه ای بازار ارز را نشان میداد؛ مسدود شده که نشانه ای است از تلاش دولت برای مهار التهاب. شمش القایی حداقل 50 تومان افزایش قیمت داشته که حتی این افزایش قیمت تا مرز 80 تومان نیز پیش رفته است. در بورس کالا نیز میلگردهای ذوب آهن اصفهان و میلگرد کرمان، با تقاضای قابل توجه از سوی خریداران روبرو بوده است. به طور کلی در بازار، میانگین با افزایش قیمت 50 تومان در قیمت پروفیل و میلگرد مواجه بودیم.

افزایش قیمت آهن و فولاد
افزایش قیمت آهن و فولاد

در این میان جماعتی نیز از افزایش های نجومی که در برخی اقلام فروش حدود شاخه ای 100 و در برخی موارد 150 هزار تومان افزایش قیمت داشته اند، سود می برند و تنها نظاره گر این اوضاع هستند. از سویی مجموعه های نوردی همچون آتروپات کماکان با همان میزان اجرت کشش به فعالیت خود ادامه می دهند و کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران گرامی هستند.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • تیر 4, 1399
  • 694 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 7 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ