رکود در بازار آهن و میلگرد

در روز دوشنبه و در پی کاهش نرخ ارز به کانال 24 هزار تومان، شاهد سرگردانی در بازار آهن و میلگرد بودیم. البته این نکته را هم بگویم که نرخ ارز، تنها ملاک، جهت رکود در بازار آهن و میلگرد نیست. در ادامه داستان ارز، متاسفانه شاهد افزایش 1.8درصدی قیمت پایه شمش نسبت به قیمت کشف شده هفته گذشته برای آن عرضه هایی که معامله شدند، بودیم. این دقیقا همان سیگنالی است که موجب سردرگمی فعالان بازار شد.

در بازار آهن دو مسئله اساسی وجود دارد:

  • فاصله نرخ دلار نیمایی با دلار در بازار آزاد حدود چهار هزار تومان است و به همین سبب شمش های خریداری شده در بورس، سر از کشورهای همسایه در می آورند.
  • قیمت بورس در مقایسه با نرخ صادراتی شمش و دلار نیما، بالا بوده و همین امر، موجب کاهش حاشیه سود نوردکاران به 2 درصد شد. در این خصوص نیز معاون دادستان کل در پی نامه ای از وزیر صمت، خواستار تجدید نظر و بازبینی مجدد شد.

مصرف کننده به انتظار کاهش قیمتها بوده و از سوی دیگر بازار ساز نیز، آتش قیمتها را شعله ور میکند. این شرایط باعث شده تا بازار آهن گرفتار رکود و بلاتکلیفی شود. در روز گذشته و با قیمتهایی که از سوی تولیدکنندگان اعلام گردید، با ثبات قیمت میلگرد، روبرو بودیم. برخی شرکتها نیز حدود 50 الی 100 تومان قیمتهای خود را افزایش دادند. یکی از شرکتهای فولادی نیز قیمت خود را 20 تومان پایین آورد.

در کارخانه راد همدان، سقف قیمتی روی 16 هزار و 95 تومان و کفی قیمت نیز روی 15 هزار و 400 تومان اعلام شد.

آتروپات علاوه بر تولید انواع میلگردهای کششی و ترانس، عوامل رکود در بازار آهن و میلگرد را نیز بررسی خواهد کرد. در ادامه میتوانید اطلاعات کامل این مجموعه صنعتی را از طریق قسمت تماس با ما بدست آورید،

  • گروه صنعتی آتروپات
  • تیر 17, 1400
  • 1543 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ