رشد قیمت میلگرد

در روزهای اخیر و در بازار آهن رکود سنگینی حکمفرما شده بود و همین امر سبب شد تا شاهد رشد قیمت میلگرد در بازار آهن باشیم. در هفته جاری و در بازار آزاد تهران، با ثبت نوسانات جدید قیمت میلگرد در روزهای ابتدایی، مواجه شدیم. عوامل افزایشی که در بازار آهن و میلگرد تاثیرگزار هستند، باعث شدند تا قیمت محصولات در بازار راکد آهن، افزایش پیدا کند. همین مسئله موچب گردید تا به سنگینی جو بازار افزوده شود. برخلاف شرایطی که در بازار آهن و در بخش انتهایی زنجیره فولاد حاکم بود، معاملات سنگ آهن در بازار فیزیکی بورس کالا، رونق چشمگیری داشت و در بیشتر عرضه های صورت گرفته، این بخش با استقبال خوبی از سوی مشارکت کنندگان، همراه بود.

با توجه به آنکه در بازار، تقاضای سرمایه ای دیده نمیشود ولی با این حال در اولین روز هفته جاری، هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد تهران، به قیمت 13هزار و 900تومان رسید که این رقم در چندین ماه گذشته بی سابقه بود. این روند افزایش قیمتها در دومین روز هفته گذشته نیز ادامه داشت، به طوری که هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد در روز یکشنبه برای اولین بار از کانال 14هزار تومان عبور کرد و میلگرد سایز10 نیز با مبلغ 14هزار و 100 تومان در بازار معامله شد.

از سوی بورس کالا ابلاغیه با این مضمون اعلام گردید که از این پس قیمت پایه شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس کالا به پیشنهاد شرکت عرضه کننده و بر مبنای مثبت و منفی 3 درصد، مشخص خواهد شد.

کارشناسان گروه صنعتی آتروپات پیش بینی میکنند که در شرایط موجود، رشد قیمت میلگرد پابرجا نبوده و احتمال برگشت به عقب قیمتها وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آخرین قیمت میلگرد و همچنین قیمت میلگرد کششی و ترانس با مشاورین ما در گروه صنعتی آتروپات در تماس باشید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • اردیبهشت 28, 1400
  • 814 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ