پیش بینی قیمت آهن و میلگرد

در هفته های گذشته و با بررسی روند هفتگی بازار آهن شاهد تداوم روند کاهشی نرخ ارز بودیم. به این صورت که متوسط نرخ تیرآهن 14 چیزی در حدود 250تومان کاهش داشت و به قیمت 14هزار تومان به فروش رسید. از طرف دیگر و با پیش بینی قیمت آهن متوسط قیمت میلگرد 14 تیز 169 تومان کاهش داشته و به قیمت 13هزار و 830 تومان رسید. سنگ آهن نیز در بازار جهانی، رکود 200 دلاری را تجربه کرده و به همین دلیل احتمال میرود محصولات تخت در هفته جاری روند صعودی داشته باشند. یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگزار در تغییر قیمت آهن، نوسانات تقاضای فصلی است. در فصل زمستان و به دلیل برودت هوا، ساخت و سازها به سختی صورت گرفته و میزان تقاضای محصولاتی همچون میلگرد، تیرآهن و پروفیل و …. کاهش پیدا میکند.

در بازار ارز و با ریزش قابل توجه دلار و زمانی که دلار به مرز 20 هزار تومان رسید و حتی زمزمه هایی درباره رسیدن نرخ دلار به 17هزار تومان نیز به گوش میرسید. البته این شرایط دوام چندانی نداشته و مجددا نرخ دلار وارد کانال 22هزار تومانی شد. یکی از اصلی ترین فاکتورهای تعیین نرخ ارز، مذاکرات وین است. از هر دو طرف خبرهای متفاوتی به گوش میرسد. از طرفی ایرانیان خبر از پیشرفت خوب میدهند و در مقابل طرف آمریکایی، برای حل اختلافات موجود به زمان بیشتری نیاز دارد.در پی این مذاکرات، احتمال نوسان نرخ ارز بین 20 تا 22 هزار تومان در هفته جاری وجود خواهد داشت.

با توجه به شرایط کنونی پیش بینی قیمت آهن و میلگرد به صورت دقیق کار بسیار دشواری است. نوسانات قیمت ارز،کرونا و تعطیلی بازار، انتخابات ایران و …

برای دستیابی به قیمتهای جدید میلگرد ترانس و اطلاع از نرخ اجرت کشش میلگرد در سال جدید می توانید به این قسمت از سایت آتروپات مراجعه نمایید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • اردیبهشت 18, 1400
  • 621 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هشت =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ