پیش بینی وضعیت قیمت آهن

برای تمامی افرادی که در حوزه آهن آلات فعالیت دارند؛ اطلاع از قیمت روز و پیش بینی وضعیت قیمت آهن و میلگرد بسیار حائز اهمیت است. در گروه صنعتی آتروپات؛ قیمت برخی از خدمات مربوط به تولید میلگرد ترانس و نرخ اجرت کشش میلگرد در سایزهای مختلف به صورت روزانه ثبت میگردد. در هفته های گذشته و پس از جلسه کمیته فولاد، که طی آن قیمت محصولات فولادی بر اساس نرخ های منطقه CIS مشخص گردید، نه بر اساس نرخ صادراتی این منطقه در هفته پایانی ماه میلادی. این امر سبب وارد شدن شوک افزایش 1000 تا حتی بیش از 2000 تومانی نرخ پایه شمش بلوم و مقاطع فولادی در بورس کالا شد.

طی معاملات هفته گذشته در بورس کالا، رقابت 25 درصدی برای خرید ورق گرم فولاد مبارکه اصفهان را شاهد بودیم و روز سه شنبه نیز قیمت شمش بلوم با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، به قیمت 10 هزار و 691 تومان رسید و سپس شاهد رقابت 3.7 درصدی برای خرید سبد مخلوط میلگرد و رقابت سنگین 10.5 درصدی برای خرید تیرآهن در بورس کالا، بودیم.

 هفته های گذشته؛ بازار آهن به غیر از ورق، لوله و پروفیل، نسبت به رقابت های بورس کالا بی توجه بود. از سویی دیگر روند رو به رشدی که برای نرخ این مقاطع پس از اجرای شیوه نامه اخیر دولت پدید آمده بود، به علت نبود تقاضای واقعی برای مقاطع طویل، متوقف گردید. با این پیش بینی وضعیت قیمت آهن ، تقاضای مصرفی حقیقی در بازار آهن، تا زمانی که اوضاع ساخت و ساز به همین روال و در وضعیت رکودی باشد، شکل نمی گیرد. از هفته سوم دی ماه به بعد نیز قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا و به دلیل رشد نرخ های منطقه ای CIS در هفته چند هفته گذشته، با افزایش غیر قابل باوری مواجه خواهد شد.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • دی 1, 1399
  • 741 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − شش =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ