میلگرد صادراتی

در ماههای گذشته، برخی نوردکاران، شمشهای فولادی را به قیمت ارزان خریداری کردند و اقدام به صادرات میلگرد به کشورهای همسایه نمودند. این عمل با واکنشهای تندی از سوی فعالان صنعت مواجه گردید. چراکه پس از تعیین عوارض 99 دلاری عراق روی میلگرد صادراتی، افغانستان نیز تصمیم به وضع عوارض 85 دلاری بر روی میلگرد صادراتی ایران نموده است. برخی از تحلیلگران فولادی از جمله آقای کیوان جعفری طهرانی به عنوان تحلیلگر ارشد فولاد و صنایع معدنی، در این باره اذعان داشت که بخشنامه هایی که صادر میشوند، سبب تغییر سیاست و قانون سایر کشورها میگردد. به عنوان مثال: کشور ترکیه که در سال 2018 عوارضی را که برای شمش فولاد ایران تعیین نمود، هنوز نیز به قوت خود پا برجاست.

ایشان در ادامه افزود: از 3ماه قبل، کشور عراق و با توجه به تفاوت آشکار 25 تا 30 دلار نرخ بیلت و قیمت میلگرد، عوارض 99دلاری را بر روی میلگردصادراتی ایران، تعیین نمود. افغانستان نیز به طبع عراق، به دنبال وضع عوارض 85دلاری است و این کشور بازاری برابر با 1.5 میلیون تن میلگرد را در اختیار دارد که وضع این عوارض، شرایط را دشوار خواهد کرد. این تحلیلگر در ادامه افزود: با اعمال قیمت دستوری و ارزان میلگرد در بازار داخلی، صادرات ارزان، موجب ضرر و زیان اقتصاد کشور گردیده است. وحید یعقوبی مدیر اجرایی انجمن فولاد نیز در رابطه با مشکلات صادرات میلگرد ارزان بیان کرد: در 3 سال گذشته، فقط در سه روز، نرخ فولاد از نرخ جهانی بالاتر بوده که این عدد تنها یک تا دو درصد بود.

میلگرد صادراتی
صادرات میلگرد ایرانی

برای مطالعه اخبار بیشتر در حوزه آهن، فولاد و میلگرد، میتوانید با مراجعه به قسمت تماس با ما در سایت آتروپات مراجعه نمایید و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. در گروه صنعتی آتروپات، انواع میلگرد ترانس با قیمت بسیار مناسب عرضه میشود.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • فروردین 8, 1400
  • 672 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ