سردرگمی متقاضیان در خرید آهن

در روز گذشته، نرخ ارز به کانال 23 هزار تومان رسید و باعث سردرگمی متقاضیان در خرید آهن شد و شتابی که پیش از این نیز به دلیل تحرکات بورس کالا، در بازار ایجاد شده بود، کاسته شد. در معاملات روز گذشته در بورس کالا، شمش فولاد خوزستان به عنوان مبنای قیمت گزاری اعلام شد و با رقابت 3درصدی به کانال 12 هزار تومان، وارد شد. در بازار کنونی خبری از خریدار نبوده و در این میان از تاثیرات برجام و مذاکرات بر بخش تقاضا، نباید غافل شد.

طی خبرهای رسیده، طرف های برجام برای مشورت و تصمیم گیری به کشورشان باز گشته اند و همین خبر میتواند سبب تغییرات روند دلار به دلیل هر خبر مثبت و منفی ناشی از مذاکرات شود. این موضوع بیانگر داشتن دقت بیشتر در خرید و موجودی انبارهاست. بررسی قیمتهای اعلام شده از سوی تولیدکنندگان مقاطع مختلف فولادی نشان میدهد که در روز گذشته و در حوزه میلگرد، اکثر تولیدکنندگان قیمتهای اعلامی خود را بدون تغییر اعلام نمودند اما در این میان باز هم شاهد افزایش قیمت میلگرد بودیم. برخی از تولیدکنندگان قیمتهای خود را 50 الی 200 تومان افزایش دادند.

میلگرد سایز14 با قیمت 14 هزار و 325 تومان بالاترین قیمتی بود که اعلام شد و به کارخانه راد همدان مربوط بود.در بازار تیرآهن نیز قیمت هرکیلو تیرآهن 50تا 100تومان افزایش داشت.

حال باید منتظر ماند تا در روزهای آتی با شنیدن اخبار مذاکرات و تغییرات روند نرخ ارز، آیا بازار آهن همانند روزهای ابتدایی سال، وضعیت آرامی را سپری خواهد کرد و یا باز هم تحت تاثیر عملکرد بورس کالا و دیگر عوامل، روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد؟ سردرگمی متقاضیان در خرید آهن کمتر خواهد شد؟

اگر به دنبال تهیه و خرید میلگرد ترانس در سایزهای مختلف و با قیمت مناسب هستید میتوانید به سایت گروه صنعتی آتروپات مراجعه نمایید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • اردیبهشت 1, 1400
  • 643 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ