شفت آهنی

نام گذاری های متفاوتی برای میلگرد کششی یا بهتر بگوییم، یکی از ماده های اولیه مهم صنعت کشورمان وجود دارد. میلگرد کششی، میلگرد ترانس، میلگرد ترانس پولیش، شفت آهنی، شافت ترانس و … نام هایی هستند که به طور معمول در بازار برای این ماده اولیه به کار می روند. بخشی از این نامگذاری ها به دلیل کاربرد این ماده اولیه در صنایع مختلف به وجود آمده است. میلگرد ترانس فارغ از اینکه چه نامی داشته باشد، استفاده ها و کاربردهای بسیار زیادی در صنعت ایران و هر جای دنیا داشته و خواهد داشت.

در این مطلب می خواهیم نگاهی به شرایط خرید این نوع میلگرد ها بیاندازیم و همچنین در مورد برخی از کاربردهای این ماده اولیه، کمی صحبت کنیم. برای کسب این اطلاعات کافیست تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید. این مقاله توسط گروه صنعتی آتروپات تهیه و تنظیم شده و این واحد تولیدی شما را به مطالعه مقاله پیش رو دعوت می نماید.

روش های خرید میلگرد ترانس

معمولا افرادی به دنبال خواندن چنین مقالاتی هستند که قصد خرید میلگرد ترانس یا شفت آهنی را داشته باشند. در حالت کلی باید به شما بگوییم که میلگرد ترانس را به دو صورت میتوانید از بازار تهیه کنید. در حالت اول می توانید، میلگرد ترانس را به صورت آماده در سایز و ابعاد استاندارد و متداول خرید کنید. معمولاً با توجه به اینکه این میلگردها قرار است قبل از سفارش مشتری تولید شود، در سایز ابعاد و آلیاژهای متعارف در بازار تولید و توزیع می شوند. اما در صورتی که مشتریان ترجیح بدهند میلگردهای ترانس خود را در سایز یا ابعاد و یا آلیاژ خاصی در اختیار داشته باشند، خرید به صورت آماده، چندان توصیه نمیشود. بهتر است که، میلگردهای خام توسط مشتریان تهیه شده و جهت دریافت خدمات کشش، به کارخانه تولید میلگرد کششی ارسال شوند.

شفت آهنی
شفت آهنی

 در این قسمت می خواهیم به دو مثال متفاوت خرید میلگرد ترانس یا همان شفت آهنی بپردازیم. فرض کنید یک کارخانه تولید یراق آلات میخواهد بابت مغزی لولای درب، میلگرد کشیده شده تهیه کند. از آنجایی که آلیاژ میلگرد قرار نیست یک آلیاژ خاص باشد، این واحد تولیدی می تواند با مراجعه به فروشندگان میلگرد ترانس ارزانترین آلیاژ ممکن را انتخاب کند. سپس میتواند میلگرد مناسب کار خود را سفارش دهند. اما در صنایع حساس تر، مانند مهمات سازی، احتمالاً نوع آلیاژ خاصی مدنظر تولیدکنندگان خواهد بود. آلیاژهایی که در علم مهندسی مواد، با دقت هر چه تمام تر تعریف شده است.

به همین جهت احتمال دارد که آن واحد تولیدی ترجیح دهد میلگردهای خام را تهیه کرده و جهت دریافت خدمات کشش به کارخانجات تولید میلگرد کششی ارسال نماید. البته ناگفته نماند این دو سناریو کاملاً فرضی هستند و دلیلی بر این نیست که یک کارخانه یراق آلات، الزما می بایست، میلگردهای خود را به صورت آماده را تهیه کند.

یکی از حساس ترین کاربردهای شفت آهنی

هنگامی که از کاربرد میلگرد ترانس صحبت می کنیم، طیف گسترده ای از صنایع را مورد هدف قرار داده ایم. اما کاربردی که به طور خاص قرار است در این پاراگراف مورد بحث و بررسی ما قرار بگیرد، مربوط به موتورهای الکتریکی است. در حقیقت مغزی موتورهای الکتریکی که قرار است نیروی مکانیکی خروجی موتور را منتقل کند، شفت نام دارد. از آنجایی که برای ساخت این شفت ها  از میلگرد های کشیده شده استفاده می شود، ترکیبات اسمی مختلفی از کلمه شفت به این میلگرد ها اطلاق می شود. نمونه‌های این نام ها را می توان در واژه های شفت آهنی، شفت ترانس یا شفت ترانس و … به طور واضح مشاهده کرد.

شفت آهنی
شفت آهنی

در مورد شفت هایی که در موتورهای الکتریکی استفاده می شوند باید بگوییم که این شفتها معمولاً قرار است فشار و دور بالایی را تحمل کنند. به همین جهت اگر از آلیاژ های بی کیفیت برای ساخت آنها استفاده شود، موتور الکتریکی به سرعت مستهلک خواهد شد. سپس، کاربری که از موتور استفاده می کند مجبور است برای تعویض موتور اقدام به خرید یک موتور جدید بکند. در صورتی که می توان با استفاده از یک آلیاژ با کیفیت تر، از خراب شدن موتور الکتریکی در کوتاه مدت جلوگیری کرد. لذا سازندگان موتورهای الکتریکی، ترجیح می‌دهند از آلیاژهای بسیار با کیفیت و موسوم به میلگردهای فابریکی برای ساخت این شفت ها استفاده کنند.

از این رو بسیاری از سازندگان موتورهای الکتریکی ترجیح می دهند به صورت اجرتی، میلگردهای ترانس را تهیه کنند. در ادامه با یک کارخانه تولید میلگرد کششی آشنا خواهید شد که کمترین میزان اجرت کشش را دریافت می کند.

گروه صنعتی آتروپات

اگر شما یک صنعتگر حوزه فلزات باشید قطعاً نام گروه صنعتی آتروپات را شنیده اید. این گروه صنعتی از معتبرترین تولید کنندگان میلگرد کششی در کشورمان بوده و خواهد بود. گروه صنعتی آتروپات با در اختیار داشتن سه خط تولید مجزا توانایی تولید حجم بالایی از میلگرد های کششی را در اختیار دارد. این توانایی تولید زیاد، منجر به افزایش توانمندی و قدرت قیمت گذاری این واحد تولیدی گشته است. به این صورت که این گروه صنعتی، ترجیح می دهد سود حاصل از کار خود را در تیراژ بالا به دست آورد. به همین دلیل، یکی از بهترین قیمت ها را برای خرید شفت آهنی می توانید در گروه صنعتی آتروپات پیدا کنید. ضمن این که این واحد تولیدی با توجه به ظرفیت تولیدی بالا می تواند سفارش های شما را در کمترین زمان به بالاترین کیفیت تحویل دهد.

  گروه صنعتی آتروپات از سال ۸۵ در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده و تا امروز توانسته است در این حوزه تجربه، اعتبار و محبوبیت بسیار زیادی بین صنعتگران به دست آورد. از این رو بسیاری از صنعتگران قدرتمند کشورمان مانند خودروسازان، سازندگان موتورهای الکتریکی، سازندگان مهمات و …  به این واحد صنعتی اعتماد کرده و سابقه همکاری با ما را داشته اند. شما نیز میتوانید برای همکاری با این مجموعه، از قسمت تماس با ما اطلاعات لازم را به دست آورید. مشاوران ما همواره آماده پاسخگویی به شما خواهند بود. ضمناً برای استعلام قیمت انواع میلگرد های ترانس و نرخ اجرت کشش نیز می توانید با ما در ارتباط باشید. از اینکه مطلب فوق را تا انتها مطالعه فرمودید از شما قدردانی می کنیم.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • اردیبهشت 15, 1400
  • 779 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ