افزایش قیمت فولاد و آهن آلات

با توجه به روند رو به رشد قیمت ها، عدم ثبات بازار و شرایط بی ثبات در کشور، مردم راه مطمئن و در عین حال سودآوری برای سرمایه گزاری ندارند. از اینرو برای حفظ و ارزش سرمایه خود، اقدام به خرید طلا، خودرو و حضور در بورس می کنند. یکی از دلایل افزایش قیمت فولاد و آهن آلات در هفته های اخیر را، می توان علاقه برای سرمایه گزاری بر روی آهن آلات دانست.

در حال حاضر شاهد رکود بازار مسکن و ساخت و ساز هستیم که این امر سبب کاهش نیاز واقعی بازار به آهن آلات، میلگرد و دیگر ابزار ساختمانی می شود. با این وجود تقاضا برای خرید افزایش یافته است چرا که برخی از سرمایه داران که امیدوارند قیمت آهن و فولاد بالا رفته و سود هنگفتی نصیبشان گردد، اقدام به خرید آهن آلات نموده اند که این افزایش تقاضای کاذب، بالا رفتن قیمت آهن و فولاد، در بازار را به همراه داشته است. برای پی بردن به این مسئله که چه میزان از خرید واقعی صورت گرفته و چه میزان کاذب بوده است؛ باید تشخیص دهیم که چه میزان از آهن و فولاد خریداری شده، در ساخت و ساز مورد مصرف قرار گرفته است و نیاز به آمار ساخت و ساز در کشور خواهیم داشت.

امسال شاهد شرایط ویژه و غیر قابل باوری در بازار فولاد بودیم و میانگین از ابتدای سال تاکنون، بیش از 35 درصد، قیمت میلگرد، افزایش داشته است. کارشناسان و فعالان بازار، مهم ترین عامل تاثیرگزار بر این بازار را، نوسان و رشد افسار گسیخته نرخ ارز می دانند. در گروه صنعتی آتروپات منتظر پیشنهادات و نظرات شما عزیزان، در خصوص نوسانات روزهای اخیر در بازار فولاد و آهن آلات هستیم و در صورت نیاز به خرید انواع میلگرد کشش شده  و ترانس می توانید از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • تیر 23, 1399
  • 703 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ