افزایش قیمت در بازار آهن

در پی افزایش بی رویه قیمت ها در کشور، نرخ انواع محصولات فولادی، در بازار آزاد به شکل باور نکردنی و افسار گسیخته ای، دوباره افزایش یافت تا جایی که، فعالان بازار فولاد برای تداوم ارزانی‌های روزهای پایانی در هفته گذشته، به طور کامل نا امید شدند. بیشترین علت، گرانی‌های هفته جاری در بازار آهن، سایه سنگین دلار به نظر میرسد.

همچنین عرضه مناسب ورق در بورس کالا نیز توانایی کافی برای جلوگیری افزایش قیمت افسار گسیخته نرخ محصولات فولادی در بازار آزاد را نداشت. به طوریکه قیمت‌های پیشنهادی برای ورقهای عرضه‌شده در بورس کالا به عددهایی نجومی رسیدند.

بازار ورق، شرایط اسفناکی دارد. در حوزه قوطی و پروفیل نیز، شانه به شانه التهابات ورق در حال حرکت اند. اوضاع بازار تیرآهن ذوبی نیز دست کمی از شرایط بازار ورق نداشته و از اینرو کارشناسان بسیاری بر این باورند که؛ بازار مقاطع فولادی، یکی از سخت ترین و پر تلاطم ترین ایام التهای خود را میگذراند. البته در این میان عده ای نیز هستند که از افزایش های نجومی فروش شاخه ای 100 یا در برخی موارد 150 هزار تومان سود میبرند.

متاسفانه، افزایش قیمت در بازار آهن به شکل افسارگسیخته ادامه دارد و هیچ نیرویی برای کاهش آن اقدامی انجام نمیدهد. در یکی دو ماه گذشته، به هیچ عنوان وضعیت بازارها عادی نبوده و تماما تحت تاثیر هیجانات مسموم دلار، خیز فروشندگان شمش بخش خصوصی در نبود شمش بورسی، عدم عرضه شمش، گزارشات نرخ صعودی شمش در بازارهای صادراتی و در نهایت و از همه مهمتر، قرار گرفتن مکانیزم تنظیم بازار بر مبنای نرخ دلار و فولاد صادراتی قرار داشته است.

بعد از عید غدیرخم، زنجیره تامین خصوصی فولاد دوباره افسار بازار را در دست گرفته و افزایش پلکانی و التهابات قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی مجددا آغاز میگردد.

در آتروپات منتظر انتقادات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • مرداد 8, 1399
  • 775 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ