مقاومت در برابر کاهش قیمت میلگرد

یکی از موضوعات اساسی که این روزها می بایست به آن توجه بیشتری شود، بحث مقاومت در برابر کاهش قیمت میلگرد توسط کارخانجات است. نوردکاران با سر دادن شعار حمایت از حقوق مصرف کننده، به دنبال منافع شخصی خود بوده و از عرضه بیش از 65 درصد محصول خود در بورس، ممانعت نموده اند.  در این راستا دبیر انجمن فولاد با بیان این موضوع و تاکید بر کاهش قیمت فولاد به دلیل عرضه های دو روز گذشته شمش و میلگرد بعد از روی کار آمدن وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، خاطر نشان کرد که با همکاری حداکثری فولاد سازان، بیش از 82هزار تن انواع شمش فولادی، با کاهش 15درصدی قیمت و 15000تومان پایینتر از نرخ های قبلی، عرضه شده است.

سید رسول خلیفه سلطانی در ادامه و با بیان اینکه فولادسازان، علیرغم افزایش نرخ ارز و بالا بودن نرخ مواد اولیه، برای حمایت از مصرف کننده واقعی، پا پیش نهادند و انتظار میرفت با کنترل و نظارت وزارت صمت، مردم از این کاهش قیمت، نفع ببرند. اما جنجال و هیایوی عده ای که دم از حقوق مصرف کننده میزدند، فقط برای منافع شخصی بوده و با توجه به کاهش 1500تومانی قیمت شمش، قیمت میلگرد در بورس کالا، تنها 400تومان کاهش پیدا کرد و ارزانی شمش فولاد به مردم نرسید.

خلیفه سلطانی در ادامه با ذکر این موضوع که بر اساس آمارهای رسمی بورس کالا، تنها 35درصد از شمشی که از سوی نوردکاران از بورس خریداری شده، در بازار عرضه گردیده است. به طوری که در هفته های گذشته 77 هزار تن شمش عرضه شده که از این مقدار تنها 27هزار تن میلگرد توسط کارخانجات ( به غیر از خود مصرفی ها) و با نرخ 15 درصد بالاتر از شمش عرضه شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مقاومت در برابر کاهش قیمت میلگرد ،با کارشناسان آتروپات در تماس باشید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • مهر 23, 1399
  • 673 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 5 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ