کاهش قیمت میلگرد

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته؛ در روزهای گذشته شاهد توقف روند صعودی قیمت آهن آلات بودیم و در برخی موارد نیز با کاهش قیمت میلگرد مواجه هستیم که مشخص نیست این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. یکی از اصلی ترین دلایل روند نزولی قیمت آهن آلات که در گروه صنعتی آتروپات مورد بحث قرار داده ایم؛ را میتوان کاهش قیمت شمش در اواسط هفته گذشته دانست. پیش از این نیز، نشانه هایی از افت قیمت آهن آلات در بازار قابل مشاهده بود. از سه شنبه هفته گذشته شاهد کاهش متوالی نرخ میلگرد در بازار و از سویی در برخی موارد شاهد افزایش نرخ تیرآهن هستیم. از اینرو باید بگوییم که نوسانات حوزه محصولات فولادی متفاوت بوده و شاهد کم شدن حباب افزایش اخیر قیمت آهن آلات هستیم.

در هفته های گذشته نیز، میزان تقاضا برای خرید آهن آلات کاهش یافته و دلیل آن را میتوان رشد اندک قیمت آهن آلات دانست. از سویی دیگر بازار ایران آماده هماهنگی با بازارهای جهانی بود ولی عدم هماهنگی میزان تقاضا و افزایش قیمت، سبب گردید که قیمت آهن آلات به پایین سقوط کند. روند نزولی قیمت شمش همچنان ادامه دارد و این امر نشان میدهد که افت قیمت آهن آلات ممکن است هم چنان ادامه داشته باشد. در بازار آهن آلات جهانی؛ نشانه هایی از افزایش قیمت آهن آلات وجود دارد که این امر سبب افزایش مجدد قیمت آهن آلات در بازار آهن ایران خواهد گردید.

به طور کلی میتوان گفت: کاهش قیمت آهن آلات در روزهای اخیر، فرصتی برای تغییر قیمتها بوده و بعد از آن می بایست در انتظار روند صعودی برای قیمت این محصولات باشیم. پیش بینی در این مورد بسیار مشکل است چرا که صنعت فولاد تاکنون این مورد را تجربه نکرده است و ممکن است، پیش بینی های صورت گرفته درست از آب درنیایند.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • تیر 10, 1399
  • 780 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ