دلایل کاهش قیمت بازار آهن

نرخ ارز در روز گذشته از نیمه کانال ۲۷ هزار تومان عبور کرد و روی قیمت ۲۷ هزار و ۵۹۰ تومان معامله شد تا بازار آهن همچنان روند کاهش قیمت را سپری نماید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با بررسی شرایط ارز و معاملات بازار آهن به بررسی دلایل کاهش قیمت بازار آهن در روزهای اخیر بپردازیم. در شرایط کنونی برخی به دنبال برگ برنده ای برای خود بودند و میخواستند که از این آب گل آلود ماهی بگیرند. در این میان شایعاتی مبنی بر کاهش میلگرد تا نرخ ۱۰ هزار تومان نیز در بازار پراکنده گردید اما آنچه که واضح و آشکار است صحت نداشتن چنین رقمی بر اساس شاخص های واقعی است.

این مسئله تنها سبب می شود که خریداری را که دست از معامله برداشته است گمراه نماید که همچنان خرید نکند. بازاری که با این شیب تند کاهش یافته است ناگهان با همین شیب و چه بسا بدتر از این، افزایش قیمت خواهد یافت. البته اگر بخواهیم خوش بینانه به این قضیه نگاه کنیم چنانچه در بازار جهانی یک شوک ناگهانی قیمت بوجود بیاید و قیمتها به سرعت کاهش یابد و در همین موازات نیز مذاکرات وین اثر بخش باشد و دلار به محدوده ۲۰ هزار تومان برسد، آنگاه میتوان شاهد ریزشی ترین حالت قیمت بازار آهن بود.

در ادامه بررسی دلایل کاهش قیمت بازار آهن و با توجه به قیمت روز آهن متوجه شدیم که قیمت میلگرد در ابتدای زمان خاموشی ها که روی نرخ 15 هزار و 500 تومان قرار داشت و میزان اصلاحات کنونی قیمت میلگرد را دوباره و دقیقا به همین حدود بازگردانده است و شاید این امکان باشد که از این پس بتوانیم انتظار ثبات داشته باشیم. این نکته را هم بگویم که قیمت میلگرد در روز گذشته در بیشتر شرکتها در حدود 100 الی 1000 تومان کاهش داشته است.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • شهریور 25, 1400
  • 1514 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دو =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ