تقابل قیمت آهن و نرخ ارز

در روز گذشته نرخ ارز از 27 هزار تومان عبور کرد و نرخ دلار به کانال 27.700 تومان رسید. اما این روند تاثیری در بازار آهن نداشت و روند کاهشی بازار همچنان ادامه دارد و فروشندگان آهن و میلگرد قیمتها را کماکان کاهشی اعلام میدارند. تقابل قیمت آهن و نرخ ارز همیشه جزو اصلی ترین مواردی است که با ایجاد تاثیر روانی سبب برهم زدن ثبات و آرامش بازار آهن یوده است.

علاوه بر این، عدم استقبال در عرضه های بورس کالا، سبب شده تا جو روانی بر بازار حاکم شده و منجر به ادامه کاهش قیمتها گردد. برخی مصرف کنندگان نیز همچنیان چشم امید به میلگرد 15 هزار تومانی بسته اند که همین امر نیز میتواند بر رکود بازار دامن زند. بر اساس چشم اندازی که از بازار در خصوص نرخ ارز وجود دارد، احتمال مشکلات تولید دوباره در فصل زمستان و وجود تورم و پایین آمدن نرخ میلگرد از کانال 16 هزار تومان در شرایط کنونی، بعید به نظر میرسد. بررسی ها در رابطه با قیمت آهن نشان میدهد که در روز گذشته قیمت میلگرد در بیشتر مبادی فروش کاهش قیمتی 50 تا 550 تومانی داشته و تعداد اندکی از مبادی فروش، ثبات قیمتی و برخی نیز افزایش 50 تومانی، اعمال کرده اند.

تقابل قیمت آهن و نرخ ارز
تقابل قیمت آهن و نرخ ارز

احتمال اینکه در روز جاری ثبات بیشتری در بازار را مشاهده نماییم، وجود دارد. چنانچه روند صعود نرخ ارز در روز شنبه ادامه یابد، بدون شک بازار آهن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. برخی از فعالان بازار آهن در این روزها سعی دارند تا میزان موجودی خود را متعادل نمایند. البته افرادی که اهل ریسک هستند، امکان دارد در این شرایط یخ زدگی تقاضا، خریدهای خوبی انجام دهند و موجودی انبار خود را افزایش دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آخرین قیمت میلگرد ترانس به آتروپات مراجعه نمایید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • شهریور 18, 1400
  • 1494 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یازده =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ