سامان یافتن بازار فولاد

در جلسه ای که در روز گذشته بین فولاد سازان و وزیر صمت صورت گرفت، از سوی وزیر، پیشنهادی مطرح گردید که اندکی تعجب آور و دور از انتظار بود. ایشان برای بهبود و سامان یافتن بازار فولاد پیشنهاد دادند که در حال حاضر و با توجه به قطعی پیوسته برق که سبب کاهش تولید شمش و اسلب شده، بهتر است که اقدام به وارد کردن شمش و اسلب کنیم.

هر ساله وزارت نیرو، در فصل تابستان و اوج مصرف، میزان برق فولادسازان و صنایع را کاهش میدهد. این کاهش امسال نسبت به سالهای گذشته چشم گیر تر بود که در نهایت نیز منجر به توقف برخی واحدهای فولادی در یکماه اخیر شد. در حال حاضر نیز مشخص نیست که این محدودیت ها چه زمانی برطرف خواهد گردید. راهکار وزیر صمت برای سامان یافتن بازار فولاد از این نظر عجیب بود که وی اظهار داشت: برای تولیدی که به خاطر محدویت برق متوقف شده، بهتر است شمش و اسلب، که در واقع مواد اولیه ورق و میلگرد است را وارد نماییم.

وارادات می بایست با ارز صورت گیرد و با توجه به شرایط فعلی ارز، بازار ارز دچار تنش خواهد شد و این تنش به صورت سیستماتیک بر روی سایر واحدها تاثیر خواهد گذاشت. این تصمیم غیر کارشناسی، علاوه بر آنکه صنایع کشور را نابود خواهد کرد، تعداد زیادی از مشاغل را نیز به سوی نابودی خواهد کشاند. تجریه نشان داده است؛ ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی، مداخلات دستوری و تصمیم گیریهای یکباره برای حل یک مشکل در یک زمان خاص است.

در صورتی که به اخبار صنعت فولاد و میلگرد، علاقه مند هستید میتوانید در طول هفته و با مراجعه به این قسمت از سایت آتروپات، خبرهای این حوزه را مطالعه و در صورتی که نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر داشتید با کارشناسان  ما در تماس باشید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • مرداد 11, 1400
  • 1514 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − شش =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ