بازار آهن و میلگرد

در روزهای ابتدایی هفته گذشته و به دلیل نبود تقاضا و رکود بوجو آمده در بازار، شاهد افت شدید قیمتها بودیم. این وضعیت به همین جا ختم نشد و در پایان هفته و با روند صعودی نرخ دلار، بازار آهن و میلگرد  وارد سیر صعودی در زوهای پایانی هفته شد. در هفته گذشته، نرخ دلار نقدی و نیمایی به صورت صعودی به کار خود ادامه داد و قیمت دلار نقدی در بازار، 1/850 تومان، نسبت به هفته قبل افزایش داشت و به 25/800 تومان رسید.

در بازار مقاطع فولادی نیز، شاهد افزایش قیمتها بودیم که البته با افت و خیزهایی نیز همراه بود. متوسط قیمت میلگرد 14 در بازار آزاد 12 هزار و 748 تومان، معامله شد و قیمت انواع نبشی در بازار آزاد نیز با قیمت 13هزار و 334 تومان، فروش رفت. نکته جالب این است که در بورس کالا، شاهد کاهش نرخها، نسبت به هفته های گذشته بودیم. سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا در هفته جاری با روند افزایش قیمتها، روبرو خواهیم بود و آیا رکود موجود در بازار از رشد نرخ ها جلوگیری خواهد نمود؟

یکی از اصلی ترین و مهمترین عوامل تاثیرگزار در بازار آهن و میلگرد ، رویکردهای دولت بایدن در رابطه با برجام خواهد بود. طبق آخرین مصاحبه سخنگوی کاخ سفید و مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان، هر دو طرف در تلاش برای براندازی شرایط و تقویت قدرت چانه زنی هستند. از طرفی ایران تولید فلز اورانیوم را آغاز کرده و به ضرب العجل پنج اسفند برای توقف داوطلبانه پروتکل الحاقی نیز نزدیک میشود. از طرفی دیگر، آمریکا، بر اجرا کردن تعهدات برجامی توسط ایران، مسر است.

بر اساس آخرین گزارشها؛ در رابطه با تاثیر قیمت جهانی و توقف افت نرخ محصولات CIS به نظر میرسد این روند هم نمیتواند جلوی تاثیرات احتمالی رشد دلار در هفته جاری را بگیرد.

 

  • گروه صنعتی آتروپات
  • اسفند 12, 1399
  • 707 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ