رکود بازار آهن

با توجه به احتمال رشد تقاضای مصرفی محصولات فولادی در هفته های آتی، پیش بینی میشود که شرایط رکود موجود در بازار آهن، در نیمه های بهمن ماه به پایان رسیده و فعالان این حوزه امیدوارند که شاهد نسبی قیمت ها باشند. رکود بازار آهن که دلیل آن را می توان تا حدود زیادی ناشی از التهابات ارزی و نوسانات متعدد نرخ دلار در سامانه نیما، حاشیه بازار و صرافی ملی دانست؛ سبب شده تا تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات فولادی به دلیل عدم تقاضا و رکود شدید موجود در بازار، به نوسانات نرخ ارز توجهی نداشته و قیمت محصولاتشان را ثابت نگه دارند و البته برخی نیز قیمت ها را با اندکی کاهش، اعلام میکنند.

در این میان برخی از فعالان بازار نیز عقیده دارند؛ کاهش شدید تقاضا سبب خواهد شد، شرایط رکود کنونی بازار تا نیمه بهمن ماه ادامه داشته باشد. پیش بینی میشود با توجه به رکود معاملات در روزهای آینده، شاهد ثبات نسبی قیمتها و کاهش اندک قیمت و اعمال تخفیف به منظور جذب مشتری با توجه به شرایط حال حاضر بازار، باشیم. البته این نکته را نیز فراموش نکنیم که به منظور تامین نیازهای عمرانی و ساخت و سازهای اردیبهشت سال آینده، این احتمال وجود دارد که از نیمه بهمن ماه به بعد، موجی از افزایش تقاضا داشته باشیم که همین امر سبب میشود تا بازار آهن از شرایط رکود کنونی خارج شود.

رکود بازار آهن
رکود بازار آهن

در این روزها نیز محمد صادق چیت ساز که یکی از کارشناسان بازار فولاد است، پیش بینی خود را از شرایط آینده بازار اینگونه بیان نموده است: شرایط رکود حال حاضر بازار آهن و میلگرد از تاریخ 15 یا 20 بهمن ماه با تغییراتی روبرو می شود و شاهد فعالیت بیشتر بازار خواهیم بود و شرایط سهام نیز در کنار بازار فولاد تا اواخر اسفند شرایط بهتری را خواهد گذراند.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • بهمن 8, 1399
  • 733 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + شانزده =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ