افزایش نرخ آهن و میلگرد

افزایش نرخ آهن و میلگرد و عدم ثبات بازار، صنعتگران این حوزه را سر در گم کرده و بازار، در شرایط ناپایداری قرار گرفته است. برخی علت گرانی های اخیر در بازار داخلی را، تعیین کننده بودن بورس بر قیمتها می دانند. آقای مصطفی عبدالهی عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران، ضمن انتقاد از شیوه قیمت گزاری، اظهار داشت: قیمت انواع محصولات فولادی که در ابتدای این زنجیره، سنگ آهن قرار دارد که قیمت آن، نصف قیمت جهانی تعیین شده و این در حالی است که قیمت شمش از قیمت جهانی بالاتر است و بین شمش قوس و القایی، در بورس کالا هیچ تفاوتی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: اگر قرار است مبنای قیمت گزاری بورس، قیمت های جهانی باشد؛ می بایست قیمت محصولات نوردی نیز بر اساس قیمت های جهانی، تعیین گردد. طبق آمار، میانگین هزینه های تولید نوردکاران در سال جاری 13 درصد بوده است. بر اساس کارشناسی وزارت صمت نیز؛ از دو سال قبل نیز قیمت میلگرد 11 درصد، نسبت به شمش بالاتر بوده است.

حال سوال اینجاست که اگر صادرات نداشته باشیم، افزایش تولید محصولات فولادی داخل کشور، در کجا مصرف خواهد شد؟ این نکته را نیز باید در نظر داشت که در حال حاضر تمام پرووژه های عمرانی کشور، در حالت نیمه تعطیل قرار دارند.

افزایش نرخ آهن و میلگرد
افزایش نرخ آهن و میلگرد

قیمت های روز انواع آهن آلات و افزایش نرخ آهن و میلگرد

در شرایط کنونی، شاهد افزایش قیمت میلگرد در میان قیمت های روز انواع آهن آلات که از سمت تولیدکنندگان اعلام میشود، نیز هستیم. بدین گونه که مبادی فروش این محصولات، حدود 50 الی 400 تومان افزایش را، به قیمت های خود اعمال نموده اند. در برخی دیگر از محصولات نیز، این رقم 500 الی 700 تومان، افزایش داشته است. در این میان یک شرکت نیز کاهش 50 تومانی برای قیمتهای اعلامی خود، اعمال نموده است. بیشترین قیمت میلگرد 14 با نرخ 15 هزار و 800 تومان و پایینترین قیمت نیز با نرخ 15 هزار و 100 تومان اعلام و روانه بازار گردید.

برای سفارش و تهیه انواع میلگرد، میلگرد ترانس، تهیه و سفارش میلگردهای کششی در سایزهای مختلف و با نرخ اجرت کشش ارزان، می توانید با کارشناسان ما در گروه صنعتی آتروپات، تماس حاصل فرمایید. صمیمانه منتظر شنیدن صدای گرم شما عزیزان هستیم.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • خرداد 19, 1400
  • 898 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 8 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ