احتکار محصولات فولادی

نوسانات قیمتی در بازار فولاد و میلگرد  و احتمال احتکار محصولات فولادی ،ثبات بازار آهن را برهم زده است. رییس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران، از احتمال دپوی 7میلیون تن، محصولات فولادی در سال جدید خبر داد. حمیدرضا رستگار با بیان این مطلب که طبق آمار رسمی، در  8 ماهه نخست امسال، بیش از 20 میلیون تن، فولاد در کشور تولید گردیده است. از این رقم تنها  5/5 میلیون به کشورهای دیگر صادر شده و از طرفی 8 میلیون تن از این تولیدات، در داخل کشور مصرف گردیده است. از این دو آمار و با یک جمع و تفریق ساده میتوان نتیجه گرفت که مقدار 7میلیون تن از محصولات فولادی در انبارها دپو شده و در برخی از شهرستانها، عده ای از فروشندگان آهن، بیش از حد نیاز خود، آهن خریداری کرده و مازاد فروششان را در انبارها دپو میکنند.

رییس اتحادیه آهن فروشان استان زنجان نیز بر کاهش شدید مصرف واقعی محصولات فولادی در فصل سرد تاکید نمود. آقای شکوری همچنین تصریح نمود: در حال حاضر و به دلیل سردی هوا، ساخت و ساز در مناطق شمال و شمال غرب کشور، راکد است و آهن و فولاد در این مناطق، مصرف نمیشود و در سایر استانها میزان مصرف محصولات فولادی کاهش یافته است. آقای شکوری در ادامه و با تاکید بر موضوع افزایش قیمت های اخیر محصولات فولادی خاطر نشان کردند که: این افزایش قیمت در حالی اتفاق افتاده است که معاملات در حداقل ممکن بوده و بخش عمده ی معاملات این روزها در بازار آهن، به محصولاتی که پیشتر در انبارهای برخی از آهن فروشان، دپو شده بود، مربوط میشود.

رییس اتحادیه آهن فروشان زنجان در ادامه و با تاکید بر احتکار محصولات فولادی و انبار شده، این امر را نتیجه افزایش آمار مصرف ظاهری فولاد در سال جاری بر اساس گزارش انجمن فولاد، اعلام کرد.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • دی 9, 1399
  • 790 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + نه =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ