سرانجام قیمت میلگرد

در 6 ماهه اخیر قیمت میلگرد به عنوان یکی از اصلی ترین نهاده های ساختمانی، از کیلویی کمتر از 4000 تومان به بیش از 11000 تومان رسیده است. و حال آنکه سرانجام قیمت میلگرد تا انتهای سال به چه صورت خواهد بود، باعث نگرانی فعالان این عرصه شده است. علی رغم تلاش دولت، هنوز از افتتاح واحدهای طرح ملی مسکن، خبری نیست و ممکن است افتتاح بسیاری از بخش های مهم این واحدها به دولت سیزدهم منتقل شود. از طرفی هرچه که در بازار آهن و میلگرد وجود دارد در بورس کالا عرضه می شود و قیمت آن نیز بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می گردد.

اما یکی از دلایل اساسی که انبوه سازان را نگران نموده است و از آن می توان به عنوان علت اصلی افزایش ناگهانی قیمت این محصولات نام برد؛ احتکار میلگرد از سوی کارخانه های تولید کننده و عرضه قطره چکانی این محصولات در بورس کالاست. در راستای افزایش قیمت میلگرد، دبیر کانون انبوه‌سازان اعلام نمود که: قیمت محصولات فولادی، میلگرد و تیرآهن در بورس کالا انجام می‌شود؛ لیکن در سه ماه گذشته به دلیل خودداری نورد سازان و کارخانه‌های تولیدکننده فولاد، از عرضه محصولات فولادی در بورس کالا، شاهد افزایش قیمت میلگرد بودیم. تا جایی که در میانه خرداد ماه قیمت میلگرد در هر کیلو به بیش از ۱۲ هزار تومان رسید و در روزهای اخیر به دلیل تمهیدات اندیشیده شده، قیمت محصولات تا ۱,۰۰۰ تومان کاهش یافته و کمی بیش از ۱۱ هزار تومان عرضه می گردد.

 

سرانجام قیمت میلگرد
سرانجام قیمت میلگرد

ممنوعیت خروج از بورس

شنیده های بازار حاکی از گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر خروج معاملات فولاد از معاملات بورس کالا می دهد که البته تاکنون هیچ مسئولی به صورت رسمی، صحت و سقم این شایعات را تایید یا رد نکرده است.در ادامه آشفتگی‌های هفته‌های گذشته در بازار فولاد که منجر به رشد بی‌سابقه قیمتی برای این محصولات در معاملات بورس کالا و بازار آزاد گردید، شایعاتی نیز مبنی بر خروج معاملات فولاد، از رینگ معاملاتی بورس کالا و رفتن به سوی مدل فروش سهمیه‌ای یاحواله‌ای این محصول نیز مطرح شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت انواع میلگرد ساده و میلگرد ترانس می توانید با گروه صنعتی آتروپات در ارتباط باشید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • مرداد 20, 1399
  • 777 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ