افت قیمت آهن

طی هفته های گذشته، بازار آهن و میلگرد رکود زیادی را داشته که این رکود از زمستان سال گذشته آغاز و تا به امروز ادامه داشته است. در هفته های اخیر نیز به سبب امید کاهش قیمت پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، این رکود به اوج خود رسید. متقاضیان بازار آهن تحت تاثیر جو روانی افت قیمت آهن و میلگرد، خریدهای خود را به تعویق انداختند که این امر سبب خارج شدن متقاضیان سرمایه ای، از بازار شد.

بخشی از رکود فعلی، به عدم تصمیم گیری خریداران مصرفی و سرمایه ای مربوط میشود و انتظار میرود پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و با مشخص شدن روند سیاسی قوه مجریه، مجددا تقاضا، روانه بازار گردد. افت قیمت آهن و کاهش مقاطع فولادی، به آسانی امکان پذیر نیست و دو امر اساسی در بحث قیمت مقاطع فولادی موثر است:

  • در اقتصاد مسئله چسبندگی قیمت وجود دارد.
  • کاهش نرخ در بازار آهن و میلگرد وابسته به متغیرهای بنیادی همچون نرخ ارز و بهای جهانی است.

تا 28 خرداد امسال، میلگرد در بورس کالا با قیمت هر کیلویی 14هزار تومان عرضه گردید. در مقایسه با سال گذشته و در همین زمان که نرخ پایه میلگرد، کیلویی 6هزار و 500 تومان بود، می توان به این نکته اشاره کرد که در یک بازه زمانی یکساله قیمت میلگرد، 122 درصد افزایش داشته است.

این روزها نیز در بازار آزاد تهران تا 28خرداد ماه نیز شاهد رسیدن بهای میلگرد به 15 هزار و 300 تومان به ازای هر کیلوگرم بودیم، در حالی که قیمت این محصول در خرداد ماه سال گذشته حدود 7 هزار و 300 تومان بود و رشدی در حدود 110 درصد را داشته است.

آتروپات با تضمین قیمت و کیفیت انواع میلگردهای ترانس و با مدیریت و تیم حرفه ای در تلاش است تا رضایت حداکثری مشتریان را کسب نماید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • خرداد 26, 1400
  • 839 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + بیست =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ