روند نزولی قیمت آهن

در روزهای گذشته و با روی کار آمدن بایدن و تاثیر بسیار زیادی که این انتخاب بر روی فضای اقتصادی کشورمان گذاشته است، شاهد روند نزولی قیمت آهن در روزهای اخیر بودیم. از سوی دیگر با سرد شدن هوا و کاهش ساخت و سازها و همچنین شرایط کرونایی، که بر بازار مقاطع طویل حاکم است، فروشندگان، ناچار به کاهش قیمتهایشان شده اند. فروشندگان شمش، نمیتوانند با افزایش قیمت در بورس کالا، نرخ محصولات خود را بالا ببرند. با توجه به این شرایط، نوردکاران نیز وقتی میتوانند با شمش های خارج از بورس، قسمتی از ظرفیت کارخانجاتشان را فعال نگه دارند، دیگر نیاز به خرید شمش های گران بورس کالایی نداشته و قیمت میلگرد هایشان را نه تنها تا 15000 هزار تومان بالا نمیبرند بلکه در روزهای آتی، احتمالا شاهد تداوم کاهش ملایم قیمت مقاطع طویل فولادی خواهیم بود.

برای آن دسته از کاربرانی که این مقاله را دنبال میکنند تا در مورد قیمت مقاطع فولادی بدانند، اعلام میکنیم که در حال حاضر کابوس میلگرد 15 هزار تومانی از سر بازار آزاد دور گشته است. در ادامه بررسی روند نزولی قیمت آهن در روزهای آتی میتوان به صحبت های رئیس جمهور درباره آزاد شدن منابع ارزی بلوکه شده کشور، اشاره کرد که به گفته ایشان اگر این امر محقق شود، قیمت دلار به 15 تا 16 هزار تومان خواهد رسید. از سوی دیگر دولت بر اساس لایحه بودجه تلاش خواهد کرد تا نرخ دلار را برای سال آینده به 12 هزار تومان نزدیک نماید. در حال حاضر نیز جو بایدنی در بازار سبب شده تا قیمت دلار به 24 هزار و 600 تومان برسد.

 از سوی دیگر؛ در حوزه میلگرد آجدار نیز شاهد کاهش 50 تا 300 تومانی قیمت از سوی نوردکاران بودیم. برای خواندن مقالات بیشتر در حوزه آهن و میلگرد با ما در گروه صنعتی آتروپات، در تماس باشید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • دی 26, 1399
  • 746 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 16 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ