وضعیت بحرانی بازار فولاد ایران

بی شک بیماری کرونا یکی از مهم ترین علل بوجود آمدن وضعیت بحرانی بازار فولاد ایران در ماههای گذشته بوده است که سبب نگرانی بسیار در بین اهالی بازار آهن گردیده است. دولت، نیز کمترین دخالتی در تنظیم بازار داخلی نداشته و سعی کرده تا خود فولادسازان بزرگ کشور، بازار آهن را مدیریت نمایند.

در ماههای گذشته، انواع دستورالعمل های تنظیم بازار از سوی ستاد تنظیم بازار به فولادسازان صادر شد که اغلب اجرا نمی شد و یا به صورت سلیقه ای اعمال می گشت. در نتیجه این چالش ها ، زور دولت و ستاد تنظیم بازار به فولاد سازان در قیمت های پایین تر از نرخ صادراتی نرسید. و طبق آخرین تصمیماتی که در جلسات مشترک بین این دو گروه صورت گرفت، مقرر شد تا عنان بازار داخلی در دست خود فولادسازان باشد و ستاد تنظیم بازار، دخالتی در چگونگی معاملات بورس کالا نداشته باشد.

در حال حاضر پرونده پایین تر بودن قیمت انواع مقاطع فولادی در بازار داخلی نسبت به نرخ جهانی بسته شده است. اما به نظرمی رسد که دولت انتظار بازگشت ارز حاصل از صادرات مقاطع فولادی را داشته باشد.

پیش بینی قیمت میلگرد در روزهای آینده

برای آن دسته از عزیزانی که نسبت به آینده کوتاه مدت بازار آهن استرس دارند باید بگوییم که با توجه به تحولات بیرونی و ارز، امکان نوسانات صعودی در بازار آهن و میلگرد، وجود دارد. در چند روز گذشته و احتمالا در هفته های پیش رو، تقاضا برای شمش و اسلب و نیز میلگردهای کلاف و ورق گرم در بازارهای جهانی بهبود یافته است. از سویی دیگر ترکیه که در شمال غربی ماست، تعرفه واردات محصولات نهایی را تا 30% افزایش داده است.

نظرات شما عزیزان در خصوص بازار آهن و وضعیت بحرانی بازار فولاد ایران در روزهای اخیر، می تواند به تحلیل و بررسی هرچه بهتر ما در این بازار کمک نماید. لذا خواهشمندیم برای ارائه خدمات رسانی بهتر، دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • خرداد 7, 1399
  • 709 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یازده =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ