بررسی قیمت میلگرد

در روزهای گذشته، شاهد تاثیرات شدید قیمت دلار بر روی بازار آهن و تمامی مقاطع فولادی، هستیم. بررسی قیمت میلگرد در شرایط کنونی کار دشواری است. از سویی بار روانی افزایش قیمت دلار در هفته های اخیر، مزید بر علت شده و شاهد افزایش شدید قیمت ها در تمامی مقاطع فولادی، میلگرد و حتی تولیدات داخل بوده ایم.

برخلاف انتظار همگان، قیمت ها با سرعت سرسام آوری افزایش پیدا کرد و نابسامانی در حوزه میلگرد آجدار به مابقی حوزه های مقاطع فولادی نیز سرایت نمود. در روزهای اخیر، بررسی قیمت میلگرد حاکی از ملایم تر شدن بازار است. اما کماکان نمی توان پیش بینی دقیقی از آینده بازار آهن ارائه کرد.

 با این حال، عملیاتی شدن سیاست پولی دولت، تزریق ارز و ورود ارز صادرات به بازار، سبب تعادل در قیمت آهن شده ولی انتظار نمی‌رود قیمت ها با همان سرعت رشد به قیمت های قبل باز گردد.

مشکل اساسی در نابسامانی قیمت در بازار آهن

یکی از مشکلات اساسی در سال 99، کاهش شدید ساخت و سازهای خرد و کلان در سطح کشور به دلیل مشکلات مربوط به نیروی انسانی، قرنطینه و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کروناست. از سویی دیگر به واسطه این بیماری مهلک، مرزهای همسایگان، بسته شده و اگر این روند به همین صورت پیش برود، شاهد تلاطم های بیشتری در دنیا و ایران خواهیم بود.

مادامی که تحریم و کرونا ادامه داشته باشد و روند صادرات به روال عادی خود بازنگردد، روند افزایش قیمت ارز ادامه خواهد داشت و تمامی بازار به خصوص بازار آهن آلات که متاثر از افزایش نرخ ارز است، به همین صورت باقی خواهد ماند و در چنین وضعیتی نمی توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت ها کاهش یافته و یا ثبات قیمتی در بازار برقرار شود.

در چند هفته گذشته، انجام معاملات در بورس کالا، تا حدودی از هیجان کاذب چند هفته اخیر در بازار فولاد کاسته است و در چنین شرایطی اگر قصد خرید آهن الات از جمله میلگرد و دیگر مقاطع را دارید با مشاوران و کارشناسان مجموعه صنعتی آتروپات، تماس حاصل فرمایید.

همچنین با کلیک بر روی لینک های زیر می توانید قیمت روز برخی از خدمات ارائه شده در این مجموعه را مشاهده نمایید:

  • گروه صنعتی آتروپات
  • شهریور 1, 1399
  • 761 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هجده =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ