پشت پرده بازار آهن

در این بخش از مقاله آتروپات می خواهیم به پشت پرده بازار آهن و افزایش 30 درصدی نرخ آهن و فولاد در بازار بپردازیم. کارشناسان زیادی در این حوزه، این افزایش قیمت ها را فراتر از قیمت های واقعی اعلام کردند و همچنین رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد نیز اعلام داشت که : یکی از عواملی که سبب افزایش قیمت فولاد شده است، فرآیند مهندسی شده و قطره چکانی عرضه مواد اولیه به کارخانه ها بوده و البته می توان در این زمینه به تغییر و نوسان قیمت دلار نیز اشاره کرد.

در کشور ۱۷ میلیون تن شمش و ۱۲ میلیون تن اسلب تولید میشود که این مقدار  در مقایسه با میزان مصرف کشور بسیار کمتر است، اما نکته اساسی و مهم در این خصوص این است که چرا مواد اولیه به کارخانه‌ها داده نمیشود؟ چرا در بورس به گونه‌ای رفتار می‌شود که مشکل کمبود مواد اولیه وجود دارد؟ و با قیمت‌ها بازی می‌کنند؟

 

پشت پرده بازار آهن
پشت پرده بازار آهن

رابطه بورس با افزایش قیمت آهن

 در حال حاضر؛ بورس جایگاه واسطه‌ای به خود گرفته و نقش اساسی در قیمت‌ها دارد و رانت عجیبی پشت این موضوع قرار دارد. رییس اتحادیه فروشندگان آهن در ادامه تصریح نمود: متاسفانه در حال حاضر بورس و کارخانه‌ها، جای توزیع کننده‌ها را گرفته اند و با توجه به رانتی که دارند بازار را به سمت و سوی گرانی، هرج و مرج و بی برنامه گی می‌برند.

ایشان در ادامه تاکید کردند : اخیرا دولت نیز؛ تحت فشار قرار گرفته و برای اینکه وضعیت آرام شده و به ثبات نسبی برسد، دولت به ناچار، با رفتار این گروه همراهی شود و موجب افزایش قیمت در بازار آهن و فولاد شده است و کسی هم پاسخگو نیست. پخش و توزیع آهن و فولاد می بایست به اتحادیه واگذار شده و توزیع از طرق دیگر، غیرقانونی و اجحاف در حق مصرف کننده و تداخل در کار توزیع کننده تلقی می شود.

گروه صنعتی آتروپات ارائه دهنده انواع خدمات کشش میلگرد، میلگرد ترانس، میلگرد چهار پهلو و… بوده و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • تیر 30, 1399
  • 808 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ