شرایط نامطلوب بازار آهن

بکی از مهم ترین تحولاتی که در اواخر تیر ماه و اوایل مرداد ماه سال جاری، در بازار آهن و فولاد و در بورس کالا روی داد، عدم عرضه شمش فولادی در تالار محصولات صنعتی بازار آهن بود. آخرین روز عرضه شمش فولادی در بورس کالا، به ۲۴ تیر برمیگردد و در این فاصله، یک کیلوگرم شمش نیز در بازار، معامله نگردید.

یکی از اصلی ترین عوامل مهم در نوسانات مربوط به قیمت و به وجود آمدن شرایط نامطلوب بازار آهن و میلگرد، مدیریت نامطلوب است. وجود یک مدیریت اصولی و صحیح، میتواند تا حد زیادی در روند حاکم بر بازار و افزایش بی رویه قیمت آهن تاثیرگزار باشد.

نکته مهمی که در بحث آهن‌آلات می بایست در نظر گرفته شود؛ این است که تحریم و نوسانات نرخ ارز، هیچ تأثیری، روی قیمت‌ها ندارد. در بحث مواد اولیه، وابستگی در محصولات آهن و فولاد نداریم و مواد اولیه لازم ازجمله سنگ‌آهن، آهن اسفنجی و … تولید داخلی هستند. حتی در بحث عرضه و تقاضا نیز مشکلی وجود نداشته و در حال حاضر، نزدیک ۱۰ الی ۱۲ میلیون تن مازاد بر تولید، آهن‌آلات داریم که در قالب تیرآهن، نبشی و میلگرد و …، عرضه میگردد.

در طی دو ماه گذشته با افزایش 100 درصدی قیمتها مواجه بودیم، که یک فاجعه تلقی میشود، حتی افزایش نرخ دلار و ارز 22 هزارتومانی نیز، نباید سبب افزایش و روند صعودی قیمت آهن آلات شود.

 تأمین مواد اولیه برای واحدهای نورد فولادی، به یک مشکل اساسی در ایجاد شرایط نامطلوب بازار آهن تبدیل شده است. از طرف دیگر، اطلاع‌ رسانی درستی توسط بورس کالا صورت نمی‌گیرد و نورد کاران اطلاع ندارند که بالاخره چه زمانی، شمش عرضه و آنها از چه طریقی میتوانند، مواد اولیه خود را تامین نمایند.
برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت قیمت میلگرد در بازار میتوانید با کارشناسان آتروپات در تماس باشید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • شهریور 20, 1399
  • 723 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + چهار =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ