میلگرد ترانس یزد

میلگرد ترانس یزد نوعی میلگرد است که در انواع مختلفی تولید شده است و از این نوع میلگرد در صنایع مختلف قطعه سازی، خودرو و پیچ و مهره نیز استفاده می کنند. در واقع میلگرد ترانس یک میله فولادی است که پس از انجام فرایندهایی از جمله فرآیند کشش و پولیش، سطح آن را صیقل می‌دهند. میلگرد ترانس را در سازه‌هایی مورد استفاده قرار می‌دهند که ظرافت و زیبایی آن سازه و قطعه، مد نظر قرار داشته و بسیار مناسب افرادی است که به ظاهر سازه اهمیت می‌دهند چرا که این نوع میلگرد، طراحی خاص و زیبایی دارد، تا جایی که برای ساخت مواردی همچون فرفورژه نیز، از انواع مختلف آن استفاده می کنند.

متن زیر برای کسانی که در صنعت قطعات خودرو سازی، مهمات سازی، پیچ و مهره سازی و ساخت قطعه های صنعتی مختلف، فعالیت دارند و یا می‌خواهند به این صنعت و حرفه روی بیاورند بسیار مناسب است چون که به بررسی یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت، یعنی میلگرد ترانس پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم تا به طور کامل و جامع این محصول و انواع آن را بررسی کنیم و تا جایی که امکان دارد ابهامات شما در این باره را رفع کنیم.

میلگردهایی که به صورت استاندارد و از سوی شرکتهای بزرگ وارد بازار می شوند اندازه های استاندارد ثابتی دارند که بعضا این اندازه ها را می بایست برای صنایع مختلف که به اندازه های دهم دار نیاز دارند، تغییر داد. این فرایند توسط مجموعه هایی همچون گروه صنعتی آتروپات و توسط کشیدن میلگردها و باریک نمودن آنها صورت می گیرد. مثلا برای داشتن میلگردی با قطر 17/7 کافی است میلگرد 18 را باریک تر نموده تا به میلگرد 17/7 برسیم . این کار اهمیت و ظرافت خاصی دارد که بهتر است برای انجام آن به تجربه ما در آتروپات اعتماد نمایید.

معرفی میلگرد ترانس یزد:

همانطور که در مقدمه بالا اشاره کردیم میلگرد ترانس نوعی میلگرد است که کاربرد بسیاری در صنایع گوناگون دارد، در تولید میلگرد ترانس یزد، از فولاد نو ( N ) و فولاد ریخته گری ( W ) استفاده می‌شود که کاملا با استانداردهای روسی مطابقت دارد، پایه و اساس تولید انواع میلگرد ترانس یزد ، به روش نورد گرم است و تفاوت در نحوه ساخت باعث بوجود آمدن انواع میلگرد ترانس یزد شده است.

نورد گرم در واقع روش و فرایندی است که در آن با استفاده از دو وسیله غلطک مانند که در خلاف جهت هم عبور  و سطح فلز را صاف و یکدست می‌کنند. دما در این روش نقش بسیار مهمی دارد به همین علت نیز نام این روش را نورد گرم نامیده‌اند و به این صورت است که در ابتدا و هنگام شروع فرایند نورد گرم دمای فلز ورودی را تا حد لازم افزایش می‌دهند و نکته‌ای که در این مورد وجود دارد این است که باید این دما کاملا یکنواخت و ثابت تا پایان عملیات باقی بماند زیرا در صورت کاهش و افت دمای فلز، سطح آن فلز ناصاف و ناهموار خواهد شد و کیفیت فلز بسیار پایین می‌آید.

 در گروه صنعتی آتروپات از روش کشش سرد، که یکی از رایج ترین فرآیندها برای تهیه و تولید میلگرد ترانس با ظرافت و دقت صدم دار است استفاده می شود.

میلگرد ترانس یزد
انواع میلگرد ترانس

انواع میلگرد ترانس یزد:

  • میلگرد ترانسیسمون( میلگرد ترانس کششی، میلگرد ترانس روغنی) یزد:

برای تهیه  این نوع میلگرد از فولاد آلیاژی روغنی و پولیش زده استاندارد که قطری 1 تا 6 سانتی‌متر و رشته‌های 3 و 6 متری دارد،استفاده می‌شود.

  • میلگرد ترانس تک پولیش یزد:

میله‌هایی که برای این نوع میلگرد ترانس استفاده می‌شود دارای سطحی ناصاف هستند و مسطح کردن سطح این میله‌ها توسط فرایند پولیش انجام می‌شود به همین دلیل به نام تک پولیش شناخته می‌شود و برای سازه‌هایی که باید ظاهری زیبا داشته باشند، تولید قطعه‌های پمپ نفت و آب و سیلندرهای هیدرولیکی کاربرد دارد.

  • میلگرد ترانس دو پولیش یزد:

مراحل تولید و تهیه میلگرد ترانس دو پولیش یزد همانند نوع و همتای تک پولیشی خود است به این صورت که میله مورد استفاده برای این نوع میلگرد سطحی ناصاف و ناهمگون دارد و با پولیش دادن آن، سطح آن آیینه‌ای و براق شده و برای سازه‌ها یا بناهایی که باید ظاهری آیینه‌ای، مقاوم و شکیل داشته باشند؛ مناسب است. همچنین از میلگرد ترانس دو پولیش یزد برای ساخت مواردی همچون تولید قطعات خودرو و چندین مورد دیگر استفاده می‌کنند.

  • میلگرد ترانس چهار پهلو ترانس یزد:

این میلگرد برای مکانها و سازه‌های گوناگون کارایی دارد چرا که در سایزهای مختلف و متفاوتی تولید می‌شود به عنوان مثال از آن برای حرفه قفل سازی استفاده می‌کنند که کاری بسیار ظریف و حساس است، درب‌ها، نرده‌ها، تزئینات تالارها و چندین مورد دیگر از مواردی هستند که برای ساخت آن‌ها از میلگرد ترانس چهار پهلوی یزد استفاده می‌کنند.

میلگرد ترانس یزد
میلگرد ترانس

چند نوع دیگر از انواع میلگرد ترانس یزد، که بهتر است آن‌ها را بشناسید:

  • میلگرد ترانس تسمه یزد:

میلگرد ترانس تسمه یزد نوعی است که سطحی کاملا یکدست و صاف دارد و فرایندهای صیقل دادن آن زمان اندکی را تلف می‌کند.

  • میلگرد ترانس سر قرمز و سر زرد( میلگرد ترانس سنگ خورده) یزد:

میلگرد ترانس سنگ خورده بسته به نوع نیاز مشتری سر زرد (ST ) یا سر قرمز (CK )ساخته می‌شود این نوع از میلگرد در ضخامت 3تا 100 میلیمتری تولید می‌شود.

  • میلگرد ترانس مفتول یزد:

این میلگرد منعطف است یعنی می‌تواند حالت خمیدگی را به خود بگیرد چرا که در اندازه 3 تا 14 میلیمتر ساخته و روانه بازار شده است که اندازه‌ای کم حجم و کوچک است همچنین دارای سطح صاف و رنگی سفید مانند است.

  • میلگرد ترانس بلبرینگ خور یزد:

میلگرد ترانس بلبرینگ خور سطح هموار و براق دارد که شباهت زیادی به نوع سنگ خورده دارد و فقط بلبرینگ خوردن این نوع میلگرد باعث ایجاد تفاوت این دو نوع میلگرد ترانس شده است البته لازم به ذکر است که نوع بلبرینگ خور ارزان‌تر از نوع سنگ خورده است.

  • میلگرد ترانس شش پر یزد:

میلگرد ترانس شش پر در موارد و صنعت‌هایی ماننده نساجی، خودرو سازی و چندین مورد دیگر کارایی دارد این میلگرد در اندازه و سایزهای گوناگونی ساخته و روانه بازار شده است و ویژگی‌ای که دارد این است که مشتری می‌تواند آن را با توجه به نیاز خود سفارش دهد.

میلگرد ترانس یزد، چه ویژگی‌هایی دارد؟ کشش

تولید کنندگان برای تولید انواع میلگردهای ترانس یزد از تمامِ استانداردهای روسی پیروی می کنند و از فولاد نو و فولاد ریخته‌گری درجه یک جهتِ ساخت، استفاده کرده‌اند علاوه بر این موارد میلگردهای ترانس یزد در کنار زیبایی خاص و ظاهر بسیار شکیل و عامه پسند، استحکام زیادی نیز دارند و برای کسانی که به زیبایی بنای خود و محکم بودن آن اهمیت می‌دهند پیشنهاد بسیار مناسبی است.

میلگرد ترانس یزد
کشش میلگرد

قیمت و هزینه میلگرد ترانس یزد، چقدر است؟

قیمت دقیق میلگرد ترانس یزد و همچنین نرخ اجرت کشش انواع میلگرد ترانس در سایزهای مختلف، را به دلیل نوسانات بازار نمی‌توان درج کرد و اینکه میلگردهای ترانس یزد در انواع گوناگون و سایزهای مختلفی تولید شده‌اند و هر کدام یا توجه با اندازه و سایز و مدلی که دارند قیمت متفاوتی نیر دارند اما مطمئن باشید که قیمت آن‌ها با توجه به کیفیتی که دارند بسیار به‌صرفه است البته پیشنهاد می‌کنیم برای کسب مشاوره و اطلاعات بیشتر و بهتر به سایت گروه صنعتی آتروپات مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • آذر 23, 1399
  • 1623 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − ده =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ