قیمت ظاهری میلگرد

آقای رضا شهرستانی به عنوان عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد بر این باور است که: قیمت شمش، متاثر از عوامل بسیاری است و قرار گرفتن این عوامل در کنار یکدیگر باعث افزایش قیمت شمش در بازار داخل گردیده است. از طرف دیگر زمانی که تقاضایی برای میلگرد وجود ندارد، قیمت ظاهری میلگرد نمی تواند، قیمت واقعی باشد.

آقای شهرستانی در ادامه دلیل بالا رفتن قیمت شمش از قیمت های صادراتی را برآورد شدن قیمت ها بر اساس قیمت دلار نیمایی دانستند در حالی که در بخش خصوصی، همه تولیدکنندگان با دلار نیمایی کار میکنند.

در این روزها که واکسیناسیون کرونا در بیشتر کشورهای توسعه یافته در حال انجام است، سبب شده تا چرخ تولید دوباره به حرکت درآمده و قطعا می توانیم شاهد تحولات مثبتی در بازار فولاد باشیم. قیمت های جهانی فولاد روز به روز افزایش می یابند و چین نیز سیاست های خود را در بازار فولاد تغییر داده که قطعا این مسئله بر روی قیمت های جهانی تاثیرگزار خواهد بود. باتوجه به روزهای گرمی که پیش رو داریم، انتظار میرود ساخت و سازها فعال شوند، ولی متاسفانه در بازار، تقاضای زیادی برای خرید میلگرد وجود ندارد و قیمت میلگرد به 15هزار و 200 تومان رسیده است.

یکی از عمده مشکلاتی که در حوزه فولاد و میلگرد به چشم میخورد، مقایسه صادرات میلگرد در کشور ما در مقایسه با سایر کشورهاست. صادرکنندگان میلگرد، در زمان خرید میلگرد و با توجه به آنکه تعرفه صادراتی روی کالا قید می شود، آنرا ارزانتر خریداری می کنند.

از سوی دیگر برای نوردکاران بسیار اهمیت دارد که هزینه تبدیل فولاد به میلگرد را، بر روی محصولشان لحاظ کنند و رقابت بر سر صادرات میان خودشان صورت بگیرد. همه این موارد و برخی بی تدبیری ها سبب شده تا قیمت ظاهری میلگرد در مقایسه با قیمت شمش، برای صادرات پایین تر باشد.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • خرداد 31, 1400
  • 1547 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 16 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ