پیش بینی قیمت میلگرد در سال99

از اواسط ماه رمضان، شاهد افزایش قیمت فولاد در بازار داخلی بوده ایم و طی چند روز گذشته شاهد روند افزایش قیمت فولاد هستیم. پیش بینی قیمت میلگرد در سال99 بسیار سخت تر از قبل شده است. به دلیل شیوع کرونا، روند ساخت و ساز و مصرف آهن، با وقفه همراه شد و تورم بوجود آمده برای تمامی کالاها  به بازار آهن نیز سرایت کرد. از سوی دیگر ضعف عملکرد کارخانه های تولید کننده و بورس کالا مزید بر علت شد و باعث شد تا چندین بار، عرضه محصولات فولادی در بورس کالا صورت نگیرد. انتظار می رود با توجه به خودکفایی کشورمان در تولید آهن و فولاد و عدم وارداتی بودن این محصولات، قیمت تمام شده این محصولات برای مصرف کننده و فروشنده داخلی معقولانه بوده و قیمت منطقی برای آهن و فولاد وضع شود.

تثبیت نرخ میلگرد در بازارهای جهانی

  • در هفته گذشته، قیمت میلگرد در بازار داخلی ترکیه روند ثابتی داشته است. ولیکن تقاضای میلگرد در بازارهای داخلی سرد و کمرنگ است. در بازار داخلی ترکیه، قیمت میلگرد در حدود 450-460 دلار/تن (تحویل درب کارخانه) بوده است که این عدد نسبت به هفته قبل تغییری نداشت. میزان تقاضای میلگرد در ترکیه بسیار کم شده و اگر این روند ادامه داشته باشد، امکان کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان میلگرد در این کشور وجود دارد.
  • در چین نیز با توجه به کاهش موجودی انبارها و بهبود نسبی تقاضا، شاهد روند صعودی قیمت میلگرد در هفته گذشته در این کشور بودیم.
  • در حوزه خلیج فارس، میزان تقاضای میلگرد پایین است و خریدهای محدود توسط عربستان صورت میگیرد. در داخل بازار امارات، قیمت میلگرد تولید داخل، 504 دلار با شرایط پرداخت 3 تا 4 ماهه است.

پیش بینی قیمت میلگرد در سال99

نکته قابل توجه اینکه با وجود وضع تحریم های ایالات متحده بر علیه تجارت فولاد ایران، شاهد افزایش 25 درصدی تولید فولاد توسط تولید کنندگان اصلی بوده ایم. البته بخش عمده ای از صادرات ایران، به خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا بوده است که در نمودار بالا شاهد افزایش آمار صادرات محصولات نهایی فولاد هستیم.

در آتروپات سعی نموده ایم اخبار مبتنی بر پیش بینی قیمت میلگرد در سال99 و عملکرد بازار آهن را به  صورت هفتگی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. می توانید اخبار مربوط به آهن و میلگرد را در این قسمت سایت مطالعه نمایید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • خرداد 17, 1399
  • 733 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ