بازار میلگرد

در روزهای گذشته در بازار میلگرد شاهد کاهش نرخ پایه میلگرد و افت نرخ این محصول از سوی بورس کالا بودیم. طی هفته گذشته، بورس کالا اقدام به کاهش 1100 تومانی بهای پایه عرضه میلگرد نمود، در حالی که میزان ثبت تقاضا برای خرید انواع مقاطع فولادی و میلگرد به حداقل رسیده بود. این امر، موجب شد تا زمینه برای حضور خریداران در بازار فراهم شود.

قیمت پایه برای هر کیلوگرم میلگرد در بورس کالا، 9هزار و 970تومان در نظر گرفته شد که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کارمزد، هر کیلوگرم از این محصول به قیمت 10هزار و 900تومان در بازار، معامله گردید. البته هزینه های مربوط به حمل و سود عمده فروشی سبب شده تا قیمت پایه عرضه میلگرد در بورس کالا با نرخ روز این محصول در بازار آزاد، برابر شود.

در معاملات هفتگی میلگرد، کاهش بهای پایه ایجاد شده کاملا محسوس بوده و فعالان بازار آهن و میلگرد، نرخ تعیین شده برای عرضه در بورس را فراتر از انتظار خریداران عمده دانستند که این موضوع میتواند منجر به کاهش تقاضا در بازار شود.

در ادامه باید به این مطلب نیز اشاره کرد که؛ با توجه به فرارسیدن فصل سرما و راکد بودن بازار ارز و طلا، هیچگونه تمایلی برای خرید در بازار مقاطع فولادی کشور نیز به چشم نمیخورد. این در حالی است که در کارخانه های نوردی و انبار تجار، با انباشت این محصولات مواجهیم. این موارد حاوی این پیام است که روند رو به کاهش در بازار، ادامه دار خواهد بود و این احتمال نیز وجود دارد که فعالان بازار، با در نظر گرفتن این موارد و به امید کاهش بیشتر نرخ، به فکر تعویق خریدهای خود تا هفته های بعدی باشند.

میتوانید با تماس با گروه صنعتی آتروپات، از آخرین وضعیت نرخ اجرت کشش و قیمت انواع مقاطع فولادی مطلع شوید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • آبان 28, 1399
  • 749 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 6 =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ