قیمت آهن و بازار فولاد

یکی از عوامل موثر در قیمت آهن و بازار فولاد و همچنین میلگرد مسائل ارزی کشور است. همانگونه که حتما در خبرها شنیده اید، پروتکل الحاقی ایران در هفته گذشته لغو شد که این موضوع تنش های کمی را به همراه داشت. از سوی دیگر آمریکا موضع خود برای استفاده از منابع ارزی کشورمان، در کره جنوبی را مثبت اعلام کرده است. با این حال، رئیس بانک مرکزی اعلام نموده است که این منابع، تنها از کانال مالی کشور سوئیس و صرفا برای خرید غذا و دارو، قابل استفاده بوده و به صورت مستقیم وارد بازار ارز نمی شود.

در هفته های جاری و به سبب همین سیگنال های مثبت، شاهد تغییراتی در روند بازار ارز بودیم. به طوری که در نرخ دلار نقدی در بازار ارز و در سه روز ابتدایی هفته گذشته 1400 تومان کاهش داشت ولی در دو روز بعدی 850تومان، افزایش یافت و روی رقم 25/350 تومان ایستاد. پیش بینی می شود، در روزهای جاری نیز اگر تنش های سیاسی جدیدی برور نکند، احتمال رشد بیشتر قیمت دلار، بعید باشد. با تمام این تفاسیر، از افزایش 97 تومانی، میانگین موزون هفتگی نرخ ارز در سامانه نیما، طی هفته گذشته و رسیدن نرخ این ارز به عدد  23 هزار و 957 تومان نیز نباید غافل شد.

قیمت آهن و بازار فولاد
قیمت آهن و بازار فولاد

 در پایان نکته ای که قابل توج به نظر می آید این است که انتظار می رفت که همچون سالهای گذشته در بهمن و اسفند، تحرکاتی در بخش مصرفی در بازار فولا و آهن صورت گیرد. اما تحرکات آنچنانی را شاهد نبودیم و همین موضوع باعث شد علاوه بر رشد قیمتهای جهانی، با کاهش ملایم قیمت محصولات فولادی، روبرو باشیم.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر میتوانید با مراجعه به قسمت تماس با ما نظرات و پیشنهادات خود را با کارشناس ما مطرح نمایید.

  • گروه صنعتی آتروپات
  • اسفند 10, 1399
  • 667 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

مشاوره رایگان از طریق واتساپ